خودکفایی تیپ 55 هوابرد در فراوری چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد

به گزارش وبلاگ تبلت، خبرنگاران/فارس فرمانده تیپ 55 هوابرد نیروی زمینی ارتش در شیراز با بیان اینکه این یگان نظامی ارتش در فراوری چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد به خودکفایی کامل رسیده است، گفت: تیپ 55 هوابرد، یگانی زنده و با روحیه در نیروی زمینی ارتش است.

خودکفایی تیپ 55 هوابرد در فراوری چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد

سرهنگ جابر آباد زردشتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تیپ 55 هوابرد، گفت: تیپ 55 هوابرد شیراز با تقدیم شهدای بسیار زیادی در زمان هشت سال دفاع مقدس یکی از سردمداران جبهه های حق علیه باطل بود که بالغ بر 860 بار جابجایی در منطقه ها عملیاتی را داشته و با سابقه درخشان در جنگ تحمیلی، نقش تاثیرگذاری در پیروزی های ارتش در عملیات ها را داشت.

به گزارش وبلاگ تبلت به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش در استان فارس، او تاکید نمود: هم اکنون هم تیپ 55 هوابرد شیراز یکی از آماده ترین، به روزترین و توانمندترین تیپ های نیروی زمینی ارتش است که برای هر ماموریتی در زمان و مکان های مختلف آمادگی کامل خود را اعلام می نماید.

آباد زردشتی درباره فراوریات چتر و تجهیزات پروازی در تیپ 55 هوابرد اسم کرد: تیپ 55 هوابرد در فراوری چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد به خودکفایی کامل رسیده است و یکی از مهم ترین و استراتژیکی ترین فعالیت هایی که در این تیپ انجام می گردد، فراوری صفر تا صد چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد است که با برترین چترهای خارجی رقابت می نمایند و از بسیاری از چترهای خارجی عملکرد بهتری دارند.

او اضافه نمود: فراوری چترهای اتوماتیک تی 10 به فراوری انبوه رسیدند و با توانمندی متخصصین در حال حاضر آغاز به فراوری چترهای تی 11 مکعبی را در دستور کار خود قرار داد که قطعا با آزمایش هایی که تا کنون انجام شد در آینده نزدیک خبرهای خوبی را در این حوزه و دستاورد تازه خواهیم شنید.

فرمانده تیپ 55 هوابرد نزاجا با اشاره به مسابقات اخیر سقوط آزاد نیروهای مسلح، گفت: در مسابقات اخیر سقوط آزاد که در سطح نیروهای مسلح برگزار گردید شش نفر از منتخبین از کارکنان تیپ 55 بودند که با چترهای فراوری داخلی در مسابقه شرکت کردند و توانستند کیفیت فراوریات این تیپ را به رخ جهانیان بکشند.

او درباره دوره های آموزشی تیپ 55 هوابرد گفت: از مهم ترین دوره های آموزشی در حال برگزاری در تیپ 55 هوابرد؛ دوره های چتربازی است که به اسم اولین دوره الزامی برای کارکنان تیپ 55 هوابرد محسوب می گردد. افزون بر آن دوره مربی گری چتربازی هم مختص کارکنان با توان ذهنی، روحی و جسمی بالا بوده که پس از گذراندن تست های مختلف در آن شرکت می نمایند. بعلاوه دوره سقوط آزاد هم برای پرسنل نخبه و دوره خاص آمادها و بارریزهای هوایی که انحصارا به وسیله تیپ 55 هوابرد و با یاری نیروی هوایی انجام می گردد، از دیگر دوره های آموزشی مهم این تیپ است.

جابر آبادزردشتی درباره آموزش های چند مهارتی در تیپ 55 هوابرد گفت: کلیه پرسنل تیپ 55 هوابرد با هر رسته و جایگاهی آموزش های همگانی روش های استفاده از کلیه سلاح ها و ادوات جنگی را می گذرانند و تمامی پرسنل چترباز این تیپ هم به ماشین های جنگی تخصص کامل دارند تا در عملیات های مختلف پس از فرود بتوانند ماموریت خود را به انجام برسانند.

او با اشاره به آتش سوزی های اخیر در جنگل های استان فارس گفت: تیپ 55 هوابرد در تمامی بلایای طبیعی و اتفاقات نابهنگام طبیعی در کنار مردم بوده و از هیچ یاریی در این راه دریغ نخواهد کرد، در روزها و هفته های گذشته 200 نفر از کارکنان خدوم تیپ 55 هوابرد در قالب گردان بلیات پیروز به مهار آتش در کوه های دراک استان فارس شدند، یک گردان هم به جنگل های ارسنجان اعزام شدند که آنان هم با پیروزیت آتش را مهار کردند.

این مقام نظامی در خاتمه تاکید نمود: تیپ 55 هوابرد یک یگان زنده و با روحیه در نیروی زمینی است که آماده هر ماموریت و یاریی به مردم عزیز ایران است، به طوری که مردم استان فارس احساس نزدیکی و محبّت زیادی نسبت به سربازان و کارکنان تیپ 55 هوابرد داشته و دارند، امیداواریم در آینده هم به لطف خداوند متعال، بهتر از گذشته ادامه دهنده این راه پر افتخار باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خودکفایی تیپ 55 هوابرد در فراوری چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی تیپ 55 هوابرد در فراوری چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید