ابلاغ آیین نامه شورای هماهنگی و سیاست گذاری تحقیق و توسعه

به گزارش وبلاگ تبلت، تهران (پانا) - آیین نامه شورای هماهنگی و سیاست گذاری تحقیق و توسعه از سوی وزیر آموزش وپرورش ابلاغ شد.

ابلاغ آیین نامه شورای هماهنگی و سیاست گذاری تحقیق و توسعه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، در راستای ایجاد انسجام و هماهنگی در سیاست های پژوهشی وزارت آموزش وپرورش، گسترش فرهنگ پژوهش، ارتقای کیفیت و هم افزایی فعالیت های پژوهشی، دستیابی به راه حل های مبتنی بر پژوهش برای مسائل آموزش وپرورش، حرکت در راستا سیاست پژوهش محوری و بهره گیری مؤثرتر از ظرفیت نهادهای پژوهشی برای ارتقای کیفیت آموزش وپرورش و با عنایت به مذاکرات جلسه شورای معاونان وزارت و مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش، آیین نامه شورای هماهنگی و سیاست گذاری تحقیق و توسعه وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شد.

هدف از تشکیل این شورا؛ سیاست گذاری در زمینه مدیریت امور تحقیقاتی، توسعه و اشاعه پژوهش، نوآوری و خلاقیت در وزارت آموزش وپرورش؛ هماهنگی و سازمان دهی فعالیت های پژوهشی و نوآوری نهادهای تحقیقاتی وزارت آموزش وپرورش به منظور ارتقای کیفیت نظام آموزش وپرورش و تحقق هدف های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش؛ تقویت و ترویج روحیه پژوهشگری و نهادینه سازی استفاده مؤثر از یافته های پژوهشی و نوآوری و پژوهش محوری در تصمیم گیری ها و اقدامات آموزشی از صف تا ستاد و سیاست گذاری برای جلب همکاری سایر دستگاه های اجرایی، نهادهای ملی و بین المللی و افراد مرتبط با پژوهش و نوآوری است.

وظایف و اختیارات این شورا؛ تصویب سیاست ها و خط مشی های کلان تحقیقاتی و خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش وپرورش و نظارت بر حسن اجرای آن ها؛ بررسی نیازهای پژوهشی و اطلاعاتی و تصویب جهت گیری های اصلی پژوهشی و توسعه نوآوری و خلاقیت در سطوح مختلف وزارت آموزش وپرورش (از سطح ستاد تا مدرسه) و ... است.

شایان ذکر است، دبیرخانه این شورا در پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش مستقر است و همکاری کلیه بخش های وزارت آموزش وپرورش و با پژوهشگاه مطالعات، برای اجرایی شدن مفاد آیین نامه مورد انتظار است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ابلاغ آیین نامه شورای هماهنگی و سیاست گذاری تحقیق و توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ آیین نامه شورای هماهنگی و سیاست گذاری تحقیق و توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید