ترجمه مقالات آموزشی تربیتی به 5 زبان زنده جهان در راستای اجرای دیپلماسی تربیتی

به گزارش وبلاگ تبلت، تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت در راستای اجرای دیپلماسی تربیتی در مرکز، مقالات آموزشی-تربیتی به 5 زبان زنده جهان ترجمه و در اختیار خانواده ها قرار خواهند گرفت.

ترجمه مقالات آموزشی تربیتی به 5 زبان زنده جهان در راستای اجرای دیپلماسی تربیتی

مهدی فیاضی در نشست تربیت رسانه ای و آیین رونمایی از مجموعه مقالات تربیت رسانه ای به پنج زبان دنیا، اظهارکرد: دیپلماسی آموزشی و دیپلماسی فرهنگی جزو ماموریت های مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است، اما امروز دیپلماسی تربیتی را هم به عنوان یک ماموریت نو به ماموریت های مرکز اضافه نموده ایم که الهام بخش دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت و تمدن ایران در دنیا است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اضافه نمود: جایگاه تربیت رسانه ای، از آموزش رسانه ای، بالاتر است. در تربیت رسانه ای، درحقیقت باورها و رفتارهای رسانه ای در یک فرد نهادینه می گردد.

وی با اشاره به این که در فراگیری تربیت رسانه ای کمبودهایی داریم، ادامه داد: در ایام کرونا رسانه خیلی پر رنگ تر از قبل، در اختیار نونهالان و نوجوانان نهاده شد که عدم مدیریت صحیح آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به زندگی آن ها وارد کند.

فیاضی در خصوص ترجمه مقالات تربیتی، گفت: با دیپلماسی تربیتی توانستیم از مجموعه 140 مقاله تربیتی فراوری شده، 28 عنوان را به 5 زبان (فارسی، انگلیسی، فرانسوی، عربی و اردو) به صورت مفهومی ترجمه نموده و در اختیار خانواده ها و مربیان قرار دهیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر این که این کار لبیکی به جهاد تبیین است، گفت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، در خصوص جهاد تبیین، تکلیفی را برای ما معین نموده اند که براساس این تکلیف، نباید ترجمه ها در جغرافیای خودمان محصور باشد؛ بلکه باید در پهنه دیگر کشورهای دنیا توسعه یابد.

وی گفت: این اقدام در راستای تربیت رسانه ای و هم سو با اجرای سند تحول بنیادین بوده و در ساحت های تربیت علمی-فناورانه و تربیت هنری-زیباشناختی، تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ترجمه مقالات آموزشی تربیتی به 5 زبان زنده جهان در راستای اجرای دیپلماسی تربیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه مقالات آموزشی تربیتی به 5 زبان زنده جهان در راستای اجرای دیپلماسی تربیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید