چگونه از فرودگاه منچستر به مرکز شهر برویم؟

به گزارش وبلاگ تبلت، حمل و نقل فرودگاه منچستر

منچستر شهری مهم در شمال غربی انگلیس است و آنقدر جاذبه دارد که کسانی که برای اولین بار به این شهر می فرایند نمی دانند بازدید از دیدنی های شهر را از کجا آغاز نمایند! معماری یا هنر؟ مغازه ها یا جاذبه هایی ورزشی؟ تمامی گردشگرانی که سفر هوایی را انتخاب نموده اند از فرودگاه منچستر وارد این شهر می شوند اما حمل و نقل فرودگاه منچستر چگونه است؟ اگر می خواهید سفری به منچستر ترتیب دهید با نکات زیر به راحتی می توانید از فرودگاه به مرکز شهر بروید و اطلاعاتی را در زمینه حمل و نقل فرودگاه منچستر به دست آورید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چگونه از فرودگاه منچستر به مرکز شهر برویم؟

کمی درباره فرودگاه منچستر

فرودگاه بین المللی منچستر در فاصله حدود 14 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر منچستر قرار گرفته است و در سال 2016 به عنوان سومین فرودگاه شلوغ بریتانیا از نظر تعداد مسافر شناخته شد. این فرودگاه از سه ترمینال مسافرتی تشکیل شده و به غیر از فرودگاه هیترو لندن تنها فرودگاه بریتانیاست که دو باند با بیش از 2999 متر دارد. فرودگاه منچستر با سالیانه 25 میلیون مسافر دروازه جهانی به شمال انگلیس است و با استفاده از بیش از 60 ایرلاین پروازهای مستقیم به حدود 200 مقصد انجام می دهد.

قطار

یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه منچستر، استفاده از قطار است. ایستگاه قطار در قلب محوطه فرودگاه قرار گرفته است و این یعنی مسافران دسترسی راحتی به همه ترمینال ها دارند. با پیاده روهای متحرکی که در این ایستگاه هست رفت و آمد به ترمینال ها بیشتر از 5 تا 15 دقیقه طول نمی کشد. در داخل ایستگاه قطار آسانسورها، پله برقی ها و پیاده روهای متحرکی هست که ایستگاه قطار را به ترمینال ها وصل می نمایند. از ایستگاه قطار تا ترمینال شماره یک 5 دقیقه، تا ترمینال شماره دو 10 دقیقه و تا ترمینال شماره سه 7 دقیقه راه است. اگر سوار قطارهای فرودگاه منچستر شوید حدود 20 دقیقه بعد به ایستگاه پیکادیلی (Piccadilly) در مرکز شهر می رسید. برای رفتن به دیگر نقاط منچستر هم کافیست در همین ایستگاه سوار قطارهای مخصوص راستاهای خود شوید.

قطارهای فرودگاه بین المللی منچستر

قطارهای فرودگاه هر 7 روز هفته هر 10 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و به راحتی می توانید از آن ها بهره ببرید. بلیط قطارها را یا می توانید به صورت آنلاین از وبسایت فرودگاه منچستر تهیه کنید و یا می توانید به سراغ دستگاه های بلیط و یا باجه اطلاعات در ایستگاه قطار فرودگاه منچستر بروید.

اتوبوس

یکی از آسان ترین و راحت ترین راه های رفت و آمد و حمل و نقل فرودگاه منچستر استفاده از اتوبوس های شهری است چون این اتوبوس همواره فعال هستند و اگر دیر وقت هم به فرودگاه برسید می توانید با خیال راحت از آن ها بهره ببرید. فرودگاه منچستر مجهز به شبکه ای از اتوبوس های منطقه ای و محلی است که روزانه از صبح زود تا آخر شب فعال هستند و حتی آخر هفته ها و تعطیلات هم کار می نمایند. راستا اتوبوسرانی اسکای لاین به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته مسافران را به مرکز شهر می رساند. برای استفاده از اتوبوس های شهری کافیست سوار اتوبوس شماره 43 شوید این اتوبوس ها در 24 ساعت روز کار می نمایند اما ساعات حرکت آن ها در روز و شب با هم فرق دارد. مثلا در روز هر ده دقیقه یک بار و در شب هر نیم ساعت یک بار راه می افتند.

تاکسی های Arrow Cars

Arrow Cars یک شرکت خصوصی کرایه اتومبیل برای فرودگاه منچستر است که باجه های آن ها در بیرون هر سه ترمینال و ایستگاه قطار دیده می شوند. Arrow تنها شرکت کرایه اتومیبل است که می تواند درست شما را در بیرون ساختمان ترمینال زودتر از هر ماشین دیگری سوار کند و سفری راحتی را برایتان به وجود بیاورد. برای کرایه این ماشین ها می توانید اپلیکیشن Arrow Cars را دانلود کنید و یا به طور حضوری به باجه بروید. این شرکت ماشین هایی در مقدار های مختلف دارد از تاکسی های 4 نفره تا مینی بوس های 16 نفره که به درد کسانی می خورند که به طور گروهی سفر نموده اند. مزیت های استفاده از این ماشین ها شامل موارد زیر است:

  • کرایه های ثابت
  • رزرو راحت آنلاین
  • ماشین های باکیفیت بالا
  • تخفیف برای راستاهای برگشت

تاکسی های مشکی

در بیرون هر سه ترمینال و ایستگاه قطار، تاکسی های مشکی رنگ حضور دارند. کرایه سفر به نقاط درون شهری بر روی تاکسی متر به نمایش در می آید اما اگر می خواهید سفری به خارج از منچستر داشته باشید راننده برای معین کرایه از تاکسی متر استفاده نمی نماید. این تاکسی ها ظرفیت 6 مسافر را دارند و برای کرایه آن ها نمی توانید به صورت آنلاین اقدام کنید.

تراموا

در میان گزینه های حمل و نقل فرودگاه منچستر ، یکی از آسان ترین راه ها استفاده از تراموای مترولینک است چون تراموا درست در کنار فرودگاه ایستگاه دارد و بعد از پیاده شدن برای رسیدن به ترمینال ها 5 تا 15 دقیقه پیاده روی ضروری است. مهم نیست می خواهید به کدام قسمت شهر بروید تراموا با بیش از 90 ایستگاه، تمام قسمت های شهر را به هم وصل می نماید. ترامواها هر 12 دقیقه یک بار راه می افتند البته در روزهای تعطیل در زمان بندی آن ها تغییراتی اتفاق می افتد. قبل از اینکه سوار تراموا شوید باید بلیط آن ها را از سکوی ایستگاه ها تهیه کنید.

مینی بوس

سفر با مینی بوس گرینه ای ارزان و راحت است که برای کسانی که به صورت خانوادگی، انفرادی و گروهی سفر می نمایند پیشنهاد می گردد. نشنال اکسپرس بزرگ ترین اپراتور مینی بوس های بریتانیاست که بین فرودگاه منچستر و بسیاری از مقاصد بریتانیا رفت و آمد دارد.

منبع: manchesterairport.co.uk

منبع: الی گشت

به "چگونه از فرودگاه منچستر به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از فرودگاه منچستر به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید