لکسوس از اولین خودروی مفهومی تمام الکتریکی خود پرده برداری کرد: به زیبایی تمام، به مدرنی آینده (گالری عکس)

به گزارش وبلاگ تبلت، لکسوس می خواهد در ماه آینده از اولین خودروی برقی خود به طور رسمی رونمایی کند. به همین دلیل، این خودروساز در نمایشگاه اتومبیل توکیو از یک خودروی مفهومی تمام الکتریکی به نام LF-30 پرده برداری کرد.

لکسوس از اولین خودروی مفهومی تمام الکتریکی خود پرده برداری کرد: به زیبایی تمام، به مدرنی آینده (گالری عکس)

به نظر می رسد LF-30 رویای آینده لکسوس تویوتا است و همه ایده هایی که می تواند یا نمی تواند در یک خودروی مدرن آینده بگنجاند را در این خودرو گرد آورده است. فناوری هایی مانند ژست های حرکتی، واقعیت افزوده، فناوری های خودران، موتورهای درون چرخی و حتی قابلیت های پهپادی.

خودروی مفهومی LF-30 یک کوپه بسیار شیک و زیبا است. طراحی این خودرو هم عجیب و هم تحسین برانگیز است. با یک طراحی صاف و یک دست روبرو نیستیم و هم در بدنه بیرون و هم در بدنه درون برآمدگی ها و تورفتگی هایی هست که هریک معنا و مفهوم خاصی دارند.

چهار جایگاه دارد ولی جایگاه راننده و سرنشین جلو بسیار متفاوت بوده و همانند جایگاه های کابین خلبانان هواپیما هستند. انواع نمایشگرها و صفحه های لمسی پیش روی آن ها است و به گفته شرکت لکسوس از فناوری سود می برند که شبیه به ماهیچه مصنوعی است و متناسب با فرم بدن سرنشین شکل می گیرند.

یک شیشه یک دست و بزرگ از ابتدا تا انتخای خودرو کشیده شده است. لکسوس می گوید می توان از این شیشه به عنوان یک نمایشگر اطلاعات هم استفاده کرد و سرنشین های خودرو با آن تعامل داشته باشند. تماشای فیلم و سریال، وب گردی، نمایش نقشه ها و راستاها، ناوبری خودرو و هر چیزی دیگری روی این صفحه نمایش سقفی بزرگ راستا است.

سرنشین های پشتی خودروی LF-30 حسابی از این نمایشگر لمسی استفاده برده و به گفته لکسوس دارای یک دستیار هوشمند SkyGate هستند. راننده و مسافران به وسیله ژست های حرکتی یا دستورات صوتی با دستیار SkyGate ارتباط برقرار نمایند و دمای هوای داخل کابین، صدای ضبط، تنظیمات رانندگی اتوماتیک، موقعیت یابی و حتی پیشنهادات سرگرمی را مدیریت نمایند.

افزون بر این، سرنشین های خودروی تمام الکتریکی لکسوس می توانند شیشه ها را به دلخواه خود کاملا مات یا شفاف نمایند تا میزان نور ورودی به داخل خودرو را خودشان تنظیم نموده باشند.

دست پر لکسوس برای آینده

تمام مواد استفاده شده در ساخت بدنه و تجهیزات داخل این خودرو از مواد بازیافتی و پایدار در طبیعت است. نمای بیرونی خودرو یک نورپردازی کامل دارد و از هر سو به آن نگاه کنید؛ جلوه ای خارق العاده خواهد داشت.

لکسوس می گوید LF-30 یک خودران است ولی هنوز اطلاعات زیادی درباره این ویژگی بروز نداده است. به یک باتری 110 کیلوواتی (10 کیلو وات بزرگ تر از باتری های تسلا) مجهز شده است که انرژی مورد احتیاج برای پیمودن مسافتی 500 کیلومتری (310 مایلی) را فراهم می نماید.

شتاب این خودروی از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت به 3.8 ثانیه می رسد که البته با یک انرژی 400 وات بیرونی تست شده است. این خودرو می تواند Lexus Airporter تویوتا باشد و همان طور که لکسوس می گوید یک دستگاه با فناوری های پهپادی برای پشتیبانی از خودروها باشد.

اگرچه تویوتا و لکسوس دیرتر از رقبا برنامه های خود برای خودروهای الکتریکی مدرن آینده را اعلام کردند ولی به نظر می رسد عقب نیستند و با یک محصول کاملا پیشرفته و آینده نگرانه وارد بازار خواهد شد.

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از خودروی مفهومی تمام الکتریکی LF-30 لکسوس مشاهده کنید:

منبع

منبع: یک پزشک

به "لکسوس از اولین خودروی مفهومی تمام الکتریکی خود پرده برداری کرد: به زیبایی تمام، به مدرنی آینده (گالری عکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس از اولین خودروی مفهومی تمام الکتریکی خود پرده برداری کرد: به زیبایی تمام، به مدرنی آینده (گالری عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید