شاسی بلند تازه میتسوبیشی؛ اسپرت و خشن

به گزارش وبلاگ تبلت، خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی در سال 2021 بود که اعلام نمود میخواهد تا برند Ralliart خود را با گنجاندن موتور های اسپرت و تغییراتی نو، دوباره احیا کند و اکنون تعیین شده که این برند قرار است در نمایشگاه بین المللی خودرو 2022 توکیو در سه مدل رونمایی گردد. در این میان شاسی بلند مفهومی Mitsubishi Vision Ralliart با ظاهری اسپرت و خشن، می تواند قابل توجه ترین مدل باشد.

شاسی بلند تازه میتسوبیشی؛ اسپرت و خشن

به گزارش وبلاگ تبلت، پس از بیش از یک دهه وقفه، میتسوبیشی در ماه می سال 2021 با گنجاندن یک پیکاپ تریتون در گزارش اقتصادی سال 2020 خود، خاتمه نام تجاری رالیارت خود را رسماً کنار گذاشت. با این همه چند ماه بعد، Ralliart به طور رسمی در تایلند به عنوان یک خودرو پاجیرو اسپرت با دسته ای از تغییرات و لهجه های قرمز معرفی گردید که نشان می داد این خودرو ساز ژاپنی هنوز به این مدل دل بسته است. در همان سال نیز اعلام شد که این برند در نمایشگاه 2022 توکیو نیز احیا خواهد شد که در واقع به معنای تولد دوباره این برند با تغییرات نو خواهد بود.

خودرو های Ralliart که در سال 2022 در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته می شوند، از سه SUV تشکیل شده اند که عبارتند از؛ Outlander Ralliart Style، Eclipse Cross Ralliart Style و در نهایت مدل مفهومی Vision Ralliart Concept که خودروی اصلی مورد توجه ما در این نوشته است. این شاسی بلند آخری، اساساً یک اوتلندر با کیت بدنه تهاجمی است به لطف گلگیر های عریض تر در هر دو محور ایجاد می گردد. این خودرو بعلاوه از جلوپنجره بالایی بزرگ با الگوی لانه زنبوری و ورودی هوای پایین تر در مقایسه با شاسی بلند معمولی بهره می برد. این وسیله نقلیه بر روی چرخ های بزرگ 22 اینچی سوار می گردد تا آن قوس های برآمده را پر کند و فضا را برای روتور های بزرگ تر با کالیپر های 6 پیستونی باز کند.

با حرکت به سمت پشت خودرو، پخش کننده نسبتاً بزرگی که در ابتدا در یک تیزر در ماه گذشته دیدیم، در برابر چشمان ما قرار می گیرد که حاوی نشان Ralliart است تا توهم یک Outlander سریع تر را القا کند. نصب یک جفت اگزوز بزرگ در گوشه های دیفیوزر منطقی به نظر می رسد، مگر اینکه میتسوبیشی بخواهد کانسپت Vision Ralliart مبتنی بر اوتلندر را به عنوان یک SUV کاملاً الکتریکی روانه بازار کند.

هنوز مشخصات دقیقی در خصوص پیشرانه Mitsubishi Vision Ralliart ارائه نشده است، اما از آنجایی که این خودرو بر اساس مدل Outlander طراحی شده است، احتمالاً بسیاری از مشخصات آن را وام خواهد گرفت. میتسوبیشی اوتلندر فعلی از یک موتور چهار سیلندر 2360 سی سی با تنفس طبیعی استفاده می نماید که این موتور می تواند برای این خودرو 166 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور فراوری کنند. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.2 ثانیه است و حداکثر سرعت آن می تواند به حدود 200 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت داخل شهر اوتلندر 9.4 و خارج شهر آن 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر هستند و از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد.

بی شک Mitsubishi Vision Ralliart نسبت به مدل فعلی اوتلندر شاهد تغییرات کیفی جدی، حداقل در زمینه آلایندگی خواهد بود. با توجه به بالا رفتن روز افزون استاندارد های آلایندگی خودرو ها به ویژه در اروپا، حتی می توان تصور کرد که این خودرو در نهایت با پیشرانه برقی یا پلاگین هیبریدی راهی بازار گردد. اگر چنین اتفاقی هم رخ ندهد، این خودرو احتمالاً موتور کمتر آلاینده ای را در خود جای خواهد داد. در خصوص قدرت موتور نیز به نظر می رسد که در نهایت قدرت موتور فعلی اوتلندر حفظ گردد تا بتوان این خودرو را با برچسب قیمتی رقابتی روانه بازار کرد مگر اینکه صفت اسپر این خودرو این سازنده ژاپنی را متقاعد کند تا از پیشرانه قدرتمندتری استفاده کند.

این احتمال از آنجایی مطرح می گردد که اصولاً برند رالیارت، دارای تاریخچه ای غنی در ورزش موتوری است که ما پیش از این، آن را در رشته های مختلف موتوری دیده بودیم. اما شاخص ترین آن ها قهرمانی چهار دوره مسابقات قهرمانی رالی دنیا با تامی مکینن بود که معروفیت دنیای برای این برند به همراه داشت؛ بنابراین از آنجایی که میتسوبیشی در پی بازگشت به مسابقات اتومبیلرانی است، می توان انتظار داشت که سازنده ژاپنی برنامه ریزی قابل توجهی برای ارتقا خودرو ها حامل برند به خرج داده است و این می تواند به معنای تغییر در پیشرانه Mitsubishi Vision Ralliart باشد.

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ تبلت

منبع: فرارو

به "شاسی بلند تازه میتسوبیشی؛ اسپرت و خشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند تازه میتسوبیشی؛ اسپرت و خشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید