غلبه بر ترس و راه اندازی کسب و کار نو

به گزارش وبلاگ تبلت، به گزارش زندگی امروز ترس عاملی است که بسیاری از کارآفرینان احتمالی را اسیر خود نموده است و آنها را به وادی سردرگم کننده اما و اگر ها می کشاند؛ اما ترس برای من عظیم ترین عامل انگیزه بخشی بود که در جهت کارآفرینی ام داشتم.

غلبه بر ترس و راه اندازی کسب و کار نو

زمانی که شرکتم را در اسپانیا راه اندازی کردم، هیچ سرمایه گذاری پیدا نکردم و هیچ سیستم مناسبی هم برای سرمایه گذاری جمعی وجود نداشت. من که سرمایه ای نداشتم، کسب و کارم را با تنها روش ممکن آغاز کردم و پیش بردم: در واقع من به فروش و به کارگیری محصولات دیگران می پرداختم. این کار باعث شد که برند خودم را بسازم، اعتبار پیدا کنم و سرمایه مورد احتیاجم را به دست آورم. اما خیلی زود متوجه شدم که اگر تکنولوژی خودم را عرضه نکنم، دچار محدودیت های زیادی خواهم شد.

نخستین مانع این بود که کنترل زیادی بر محصولاتی که دیگران فراوری می کردند، نداشتم. دومین مانع زمانی پیش آمد که شرکتی که محصولاتش را برای فروش به من می داد، منحل شد. این مشکل بسیار بزرگی برای من بود. از لحاظ احساسی به مشتریانم وابسته بودم و دوست داشتم آنها از طریق محصولات تکنولوژیک که می فروختم، به موفقیت برسند. به نظر من چنین رابطه ای با مشتری زمانی ایجاد می گردد که احساس کنید حل کردن مسائل مشتریان هدف اصلی شماست.

چطور بر ترسم غلبه و کسب و کارم را راه اندازی کردم؟

به همین دلیل زمانی که آن شرکت منحل شد، از این که دیگر نمی توانستم به مشتریانم یاری کنم، احساس خیلی بدی داشتم. از طرفی در آن بازه زمانی توانسته بودم گروهی از کارشناسان برنامه نویسی و متخصصان فناوری را استخدام کنم. نمی خواستم به امید تشکیل مجدد آن شرکت بنشینم. اسپانیا در آن موقع در بحران مالی شدیدی قرار گرفته بود و تشکیل یک کسب و کار نو مسئله ای ریسکی بود. در واقع حتی فروش محصولات شرکت های دیگر هم به نظر غیرممکن می رسید. آیا باید تیم خوبی که گرد هم آورده بودم را رها می کردم؟ یا ما استعداد و دانش کافی برای آغاز یک کسب و کار کاملا نو را داشتیم؟

حل کردن مسائل، خود معمولا به معنای حل مسائل دیگران است

یکی از چالش هایی که هنگام فراوری محصولات نو رخ می دهد، این است که هر کدام از مشتریان، افراد منحصر به فردی هستند و احتیاجهای خاصی هم دارند. پیشینه، بازار و سیستم کاری شان فرق دارد. هر شرکت مانند موجودی زنده و پیچیده است. فراوری محصول تکنولوژیکی که احتیاجهای یک شرکت را برآورده می نماید، به معنای آن نیست که آن محصول جوابگوی احتیاج شرکت های دیگر هم هست. ما می دانستیم که برای کسب موفقیت باید روی احتیاجهای مشتریان متمرکز شویم، نه این که ساده ترین کاری را که می توانیم، انجام دهیم. ما می بایست احتیاجی را برطرف می کردیم.

مسئله اساسی ما در این شرکت این بود که چطور می توانیم تکنولوژی ایجاد کنیم که نه فقط برای یک مشتری، بلکه برای عده زیادی از آنها کارساز باشد؟ فشار زیادی روی من بود و دوست داشتم بتوانم با فروش محصولاتم به مشتریان به آنها یاری کنم. در نهایت متوجه شدم که روش حل این مشکلم این است که مسائل مشتریانم را حل و فصل کنم. آن لحظه که متوجه شدم تیم کاری ام می تواند راه چاره های خوبی را در زمینه هوش مصنوعی فراوری کند و به فروش برساند، لحظه ای حیاتی برای من بود. ما کاربری مان را از فروش محصولات دیگران، به فراوری محصولات کارآمد نو تغییر دادیم. اما کار ساده ای نبود. فراوری محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، آن هم در اوج بحران مالی اسپانیا کمی ترسناک به نظر می رسید. وظیفه زیادی بر دوشم بود.

از لحاظ قانونی می بایست تا 18 ماه پشتیبانی مشتریان قبلی را ادامه می دادم و از طرفی مجبور بودم مشتریان نوی هم برای محصول آینده ام پیدا کنم. من هنوز فهرستی را از مشتریان احتمالی ام داشتم که از محصولات شرکت قبلی خرید نکرده بودند. این مشتریان قطعا در خصوص شرکت نو من و محصولات آزموده نشده آن تردید بسیاری داشتند. هنوز چیزی وجود نداشت که به آنها ثابت کند تکنولوژی نو ما کارساز است. اما دل به دریا زدم و سعی کردم با معرفی و ارائه محصولی منحصر به فرد و پشتیبانی خوب از مشتریان، آنها را به خرید محصولاتم ترغیب کنم.

ترس با من در تک تک گام هایی که بر می داشتم همراه بود. من مهره ناشناخته ای بودم و می بایست با غول های تکنولوژی رقابت می کردم. برای این که تحت تاثیر احساس ناشناخته بودن قرار نگیرم، روی مسائل مشتریان متمرکز شدم. مصرف نمایندگان همیشه می خواهند از شرکت های مطرح و معروف خرید نمایند، اما اگر شما به اسم یک شرکت نوپا، به آنها نشان دهید که احتیاج و خواسته های شان را درک می کنید و از مسائل شان آگاهید، می توانید مشکل ناشناخته بودن خود را کنار بگذارید. شما باید هر طور که شده، ترس را کنار بگذارید، دست به کار شوید و باور کنید که هر چند که ناشناخته و نوپا هستید، اما می توانید از برترین و مشهورترین شرکت ها هم قدرتمندتر باشید. تا زمانی که خودتان، خود را باور نکنید، هیچ کس این کار را نخواهد کرد.

منبع:برترینها

منبع: زندگی روز

به "غلبه بر ترس و راه اندازی کسب و کار نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلبه بر ترس و راه اندازی کسب و کار نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید