طرح زمستانه کتاب در فرایند فروش کتاب موثر است

به گزارش وبلاگ تبلت ، علی میرباقری مدیر کتابفروشی کتابسرای تندیس، در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح زمستانه کتاب اظهار کرد: برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) در کل در فرایند فروش کتاب در کتاب فروشی موثر است اما مردم را به تخفیف عادت می دهد. به عنوان نمونه بعضی در ماه گذشته کتاب نخریدند از این رو که در طرح زمستانه کتاب آثار مورد احتیاج خود را تهیه نمایند و این امر در فرایند توزیع کتاب نیز اثرگذار است و ممکن است کتاب هایی که در ایامی خارج از زمان برگزاری طرح ها منتشر می شوند به خوبی دیده نشوند.

طرح زمستانه کتاب در فرایند فروش کتاب موثر است

مدیر کتابفروشی کتابسرای تندیس همچنین توضیح داد: با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بهمن ماه، بهتر بود طرح زمستانه کتاب در بهار سال آینده و به عنوان عیدانه برگزار می شد شاید زمان بهتری بود. ولی در حالت کلی از این رو که مردم را به خرید کتاب تشویق می نماید خوب است.

او با اشاره به این که سال 99 به دلیل وجود بیماری کرونا، فروش کتاب در بستر فضای مجازی افزایش داشت، اظهار داشت: با این که در یک سال اخیر مراجعه مردم به کتابفروشی ها کمتر شد اما فروش کتاب به وسیله سایر روش ها به ویژه در بستر فضای مجازی رشد کرد از این رو که مردم بیشتر در خانه حضور داشتند و اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب پر می کردند.

علی میرباقری در خاتمه گفت: این روش خرید مورد استقبال مردم قرار گرفته و به گمانم پس از اتمام طرح نیز مخاطبان خرید کتاب از این روش را ترجیح می دهند؛ به همین جهت مراجعه به کتابفروشی به عنوان پاتوق فرهنگی کمتر می گردد و این امر در درازمدت ممکن است به کتابفروشی ها لطمه بزند.

طرح زمستانه کتاب از 9 تا 16 اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح زمستانه کتاب در فرایند فروش کتاب موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح زمستانه کتاب در فرایند فروش کتاب موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید