خبرنگاران کرونا به بانک جهانی رسید

به گزارش وبلاگ تبلت، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز برای اولین بار بامداد روز پنجشنبه از ابتلا شدن دو تن از کارکنان بانک جهانی در واشنگتن به ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران کرونا به بانک جهانی رسید

به دنبال رشد رو به صعود شیوع ویروس کرونا در دنیا، براساس یادداشت دیوید مالپس رییس بانک دنیای که یک نسخه از آن بدست خبرگزاری رویترز رسیده است، دو تن از کارمندان بانک دنیای در واشنگتن مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

مالپس در این یادداشت اعلام می نماید که مبتلا شدن دو تن از کارمندان اولین موارد شیوع ویروس کرونا به بانک دنیای و سازمان های زیر مجموعه اش بوده است اما موارد دیگر در روزها و هفته های آینده قابل تشخیص است.

بانک دنیای و صندوق بین المللی پول روز آدینه برای مهار شیوع ویروس کرونا به کارمندان دفاتر و پیمانکاران خود توصیه کردند که از خانه کار نمایند.

در مدت 10 روز گذشته، زندگی روزانه در بیشتر نقاط دنیا به طرز شدیدی تغییر نموده است. تعداد افراد مبتلا به کرونا در سراسر دنیا بر اساس آمار رسمی، از 175 هزار نفر عبور نموده است و کشورها تغییرات زیادی در زندگی روزانه ایجاد نموده اند. این اقدامات که به طور قطع به شوک مالی جدی می انجامد، حالا در چین بعد از دو ماه درگیری با کرونا، خود را نشان داده است.

سقوط فعالیت های مالی تمام بخش های اقتصاد چین را دربرگرفته است. میزان خرده فروشی در این کشور در ماه ژانویه و فوریه، 20. 5 درصد در مقایسه با مدت مشابه 2019 سقوط نموده است. میزان فراوری صنعتی 13. 5 درصد کاهش یافته و میزان سرمایه گذاری نیز حدود 25 درصد افت نموده است.

شرایط در بازارهای سرمایه تمام دنیا نیز آشفته شده و خرید و فروش را برای سرمایه گذاران سخت نموده است. ارزش بورس آمریکا حالا نسبت به یک ماه پیش، 27 درصد سقوط نموده است.

کوین هاست اقتصاددان ارشد سابق دولت ترامپ به سی ان ان می گوید: احتمال رکود دنیای حالا 100 درصد است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا به بانک جهانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا به بانک جهانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید