گاردین: ولیعهد عربستان در سال 2018 گوشی جف بزوس را هک نموده است

به گزارش وبلاگ تبلت، طبق گزارشی که روزنامه گاردین منتشر نموده، جف بزوس قربانی یک عملیات هک به وسیله واتس اپ شده که ظاهرا در این رابطه، ولیعهد عربستان محمد بن سلمان دست داشته است. این نفوذ در اوایل مه 2018 انجام شده؛ زمانی که بزوس یک پیغام از طرف اکانت واتس اپ محمد بن سلمان دریافت نموده است. این پیغام حاوی یک فایل ویدیویی بوده که سپس معین شده که یک بدافزار را پنهان نموده است و پیروز شده مقادیر قابل توجهی از داده های گوشی جف بزوس را از این گجت خارج کند. البته در حال حاضر، بعضی از جزییات مهم این پرونده هنوز فاش نشده است.

گاردین: ولیعهد عربستان در سال 2018 گوشی جف بزوس را هک نموده است

به عنوان مثال، گاردین نتوانسته افرادی که این آنالیز را انجام داده اند، شناسایی کند. اگرچه بر اساس این گزارش، مقادیر زیادی از داده ها از گوشی مدیرعامل آمازون خارج شده اند، ولی معلوم نیست این داده ها شامل چه اطلاعاتی بوده است. علاوه بر این، تعیین نیست که آیا خود ولیعهد عربستان شخصا در این ماجرا دخیل بوده یا صرفا از اکانت واتس اپ او سوء استفاده شده است.

باید خاطرنشان کنیم که حدود 5 ماه بعد از این هک، جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست، توسط ماموران عربستانی در استانبول به قتل رسید. روزنامه واشنگتن پست تحت تملک جف بزوس واقع شده است. همچنین چند ماه بعد از این موضوع، بعضی از عکس های خصوصی بزوس در روزنامه National Enquirer به چاپ رسیدند.

ولیعهد عربستان علاقه زیادی به مدیران شرکت های تکنولوژی مشهور دارد و طبق گزارش گاردین، قبل از این هک این دو نفر با یکدیگر در ارتباط بوده اند. اما در نهایت قتل آقای خاشقجی و این هک باعث شده که ارتباط بین این دو فرد رو به وخامت برود. با وجود اینکه این گزارش گاردین اطلاعات جدیدی را در خصوص پروژه هک گوشی جف بزوس فاش نموده است، اما از مدت ها قبل هم موضوع دخالت عربستان در این پرونده مطرح شده بود. به عنوان مثال، رییس تیم امنیتی جف بزوس در یادداشتی که در مارس 2019 برای روزنامه Daily Beast ارسال نموده، گفته که آن ها با قاطعیت زیادی می توانند بگویند که سعودی ها به گوشی آقای جف بزوس دسترسی پیدا نموده اند و اطلاعات خصوصی او را به سرقت برده اند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "گاردین: ولیعهد عربستان در سال 2018 گوشی جف بزوس را هک نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: ولیعهد عربستان در سال 2018 گوشی جف بزوس را هک نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید