کلاهبرداری گسترده در آمریکا با جعل هویت پلیس و مقامات دولتی

به گزارش وبلاگ تبلت، اف بی آی هشدار داده تعدادی از کلاهبرداران اینترنتی با جعل هویت بعضی مقامات دولتی و نیروهای پلیس پیروز به فریب کاربران اینترنت شده اند.

کلاهبرداری گسترده در آمریکا با جعل هویت پلیس و مقامات دولتی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ تبلت به نقل از زد دی نت، پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه هشداری درباره کلاهبردارانی منتشر کرد که جعل هویت مقامات دولتی یا سازمان های مجری قانون را با هدف اخاذی از افراد و سرقت اطلاعات شخصی در دستور کار خود قرار داده اند.

در این اطلاعیه آمده است کلاهبرداران در حال جعل شماره تلفن ها و نام های معتبر هستند و در عین حال از اعتبار جعلی سازمان های معروف دولتی و مجری قانون نیز سوءاستفاده می نمایند. کلاهبرداران از لحن فوری و پرخاشگرانه استفاده می نمایند و از صحبت کردن یا گذاشتن پیغام با کسی غیر از قربانی مورد نظر خود خودداری می نمایند. آنها از قربانیان می خواهند درباره آنچه اتفاق می افتد، از جمله به خانواده، دوستان یا مؤسسات اقتصادی چیزی نگویند.

اف بی آی در ادامه افزوده: درخواست برای پرداخت پول از سوی قربانیان به اشکال مختلف انجام می گردد، که رایج ترین آنها به وسیله کارت های پیش پرداخت، حواله های اینترنتی و پول نقد است که به وسیله پست یا دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال ارسال می گردد.

از قربانیان خواسته می گردد شماره کارت های پیش پرداخت را به وسیله تلفن بخوانند یا تصویر کارت را پیغامک نمایند. پول نقد پست شده پنهان یا بسته بندی می گردد تا از شناسایی به وسیله دستگاه های اسکن نامه معمولی جلوگیری گردد. حواله های اینترنتی نیز اغلب به خارج از کشور ارسال می گردد، بنابراین وجوه سرقت شده تقریباً بلافاصله از دسترس خارج شده و ردگیری آنها سخت می گردد. هنوز عوامل این کلاهبرداری ها به وسیله اف بی آی شناسایی نشده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کلاهبرداری گسترده در آمریکا با جعل هویت پلیس و مقامات دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری گسترده در آمریکا با جعل هویت پلیس و مقامات دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید