هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی

به گزارش وبلاگ تبلت، خبرگزاری خبرنگاران-سازمان هواشناسی کشور با انتشار دو هشدار زرد و نارنجی دریایی از افزایش ارتفاع موج تا بیش از 5 متر در نواحی ساحلی شمال وجنوب کشور اطلاع داد.

هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تبلت، وزارت راه و شهرسازی، بر اساس دو هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج از روز سه شنبه چهاردهم دی ماه شروع و تا روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه ادامه خواهد بود.

نوع مخاطره اعلامی پدیده، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا 5/1متر و در نواحی فراساحل تا 5/2 متر خواهد یود که موجب خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی خواهد شد.

منطقه اثر اعلامی برای این سامانه، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه درخلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان، خوزستان و در روز پنج شنبه 16 دی ماه در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان، دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی پرهیز ازفعالیت های تفریحی و محدودیت در سایر فعالیت دریایی بویژه در منطقه ها فراساحل، جمع آوری تورها و لوازم صیادی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت و بعلاوه محدودیت در ترددهای دریایی، بویژه اجنتاب از تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و احتیاط در فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل توصیه شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید