نقش آکواریوم در دکوراسیون داخلی

به گزارش وبلاگ تبلت، آکواریوم یک قسمت کوچک و زنده از اقیانوس های بی انتها را به نمایش میگذارد و آرامشی سحرانگیز در فضای خانه ایجاد میکند. سفر به اعماق دریا شگفت انگیز و رویایی ست و یکی از سفرهایی ست که همیشه آرزوی افراد بوده است. شما میتوانید با قرار دادن یک آکواریوم در فضای خانه تکه ای از اقیانوس را در معرض نمایش بگذارید و از زیبایی آن لذت ببرید. آکواریوم از مهمترین عناصر زیباسازی فضا محسوب میشود و در واقع تابلویی زنده و واقعی از حرکت ماهیان در آب میباشد.

نقش آکواریوم در دکوراسیون داخلی

با استفاده از این عنصر دکوراتیو یونیک میتوان زیبایی و آرامش را به فضای منزل وارد کرد و تغییر و تحول بی نظیری در دکوراسیون خانه ایجاد نمود. آکواریوم را میتوان در هر فضایی از خانه قرار داد اما برای ایجاد تاثیر بیشتر آن را در مکانی قرار دهید که زیبایی چشم گیری داشته باشد. بعضی از قسمت های خانه به نحوی طراحی شده اند که زیبایی آکواریوم را دوچندان میکنند و بعضی مکان های دیگر به دلیل اینکه بیشتر در معرض دید هستند بهترین مکان برای تعبیه آکواریوم محسوب میشوند.

در زیر به انواع آکواریوم های دکورلاتیو و مکان استفاده از آنها اشاره شده است که این امر میتواند شما را در طراحی دکوراسیون منزل هدایت کند و ایده های جدیدی را در اختیار شما قرار دهد.

آکواریوم استوانه ای

در تصاویر زیر نمونه هایی از آکواریوم استوانه ای شکل را مشاهده میکنید که نمایی بسیار شیک و زیبا به فضای خانه بخشیده است. نورپردازی در این آکواریوم ها باعث شده تا زیبایی دکوراسیون داخلی دو چندان گردد و نمای خانه شیک تر به نظر بیاید.

آکواریوم زیرمیزی

آکواریوم های زیر میزی در زیر سطحی از شیشه یا چوب قرار قرار گرفته اند و به عنوان یک میز مجزا میتوانید از آنها بهره ببرید و روی آنها وسایل مورد احتیاج یا تزئینی بچینید. این نوع آکواریوم علاوه بر زیبایی بی نظیری که به دکوراسیون داخلی میدهند حسی سرشار از آرامش به ساکنین منزل منتقل میکند. آکواریوم زیرمیزی را میتوان در هر مکانی از خانه تعبیه نمود از جمله اتاق نشیمن, اتاق خواب, جزیره آشپزخانه و … .

آکواریوم دیواری

این نوع آکواریوم در ابعاد مختلف در داخل دیوار تعبیه میشوند, در واقع آنها بخشی از دیوار محسوب میشوند. آکواریوم های دیواری به دلیل ابعاد بزرگی که دارند نمایی زنده تر و واقعی تر از اقیانوس را به نمایش میگذارند و جذابیت و زیبایی بی نظیری در طراحی داخلی ایجاد میکنند.

آکواریوم بین کابینتی

آکواریوم بین کابینتی برای پر کردن فضای بین کابینت های بالایی و پایینی آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد. وجود این عنصر دکوراتیو در فضای آشپزخانه ایده ای بسیار خلاقانه و جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شمار میرود.

آکواریوم به عنوان پارتیشن

پارتیشن بندی به معنای تفکیک و جداسازی فضاهای مختلف خانه است. در طراحی داخلی به سبک مدرن به جای دیوار از پارتیشن بندی با پارتیشن های متفاوت از جنس چوب, پی وی سی و شیشه استفاده میگردد. پارتیشن بندی را میتوان با آکواریوم نیز انجام داد و به جای استفاده از پارتیشن بندی با متریال های ذکر شده, از آکواریوم استفاده نمود. آکواریوم علاوه بر ایجاد زیبایی میتواند نقش یک حائل را بین مکان های مختلف خانه ایفا نماید.

منبع: ساختمانچی

به "نقش آکواریوم در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آکواریوم در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید