موضع شخصیت های سیاسی عراق پخته تر شده است، بعثی ها، بقایای داعش و جریان انحرافی در مسائل اخیر نقش اساسی ایفا می نمایند

به گزارش وبلاگ تبلت، کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: موضع شخصیت های سیاسی عراق پخته تر شده و مواضع ریاست جمهوری، مجلس و دولت با هم گرایی روبرو است.

موضع شخصیت های سیاسی عراق پخته تر شده است، بعثی ها، بقایای داعش و جریان انحرافی در مسائل اخیر نقش اساسی ایفا می نمایند

به گزارش ، آخرین تحولات عراق و لبنان امشب 8 آبان ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا و اکبری کارشناس مسائل منطقه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در ابتدا با اشاره به اینکه مرحله اول تظاهرات و تجمعات در عراق در مهر ماه قبل از اربعین صورت گرفت، گفت: در آن تظاهرات 150 نفر کشته شدند، به طوری که این قضایا با یک تندی به وجود آمد و حکایت از نوعی بهم ریختگی داشت لذا مواضع شخصیت های عراقی در آن دوران چندان واضح نبود و به صورت ضدونقیض مطرح می شد.

او با اشاره به اینکه در مقطع اربعین تظاهرات و تجمعات یک هفته قطع شد و پس از اربعین دوباره تظاهرات به راه افتاد، اضافه کرد: تعداد کشته شده ها نسبت به دوره قبل کمتر بود، به طوری که به حدود 50 نفر رسید، اوضاع در عراق به سمت وضعیت متعادل تری پیش می رود و موضع شخصیت های سیاسی پخته تر شده و مواضع ریاست جمهوری، مجلس و دولت با هم گرایی روبرو است.

ّاین کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بیانیه ای که توسط سه ائتلاف فتح، دولت قانون و جریان حکمت ملی منتشر شد، ادامه داد: این سه ائتلاف دعوت به آرامش داشتند، به طوری که تاکیدشان بر بقای دولت است.

زارعی با اشاره به اینکه عقلانیت در صحنه پیدا شده است مطرح نمود: گروه های مختلفی هستند که در مسائل اخیر نقش اساسی ایفا می نمایند که شامل بعثی ها، بقایای داعش و جریان انحرافی که داعیه امام زمانی دارند است.

او با اشاره به این که عناصر بعثی برای بازگشت به قدرت کوشش می نمایند گفت: داعش ضربه محکمی از شیعیان خورد و آنها منتظر فرصت برای بروز جنایات هستند، از سوی دیگر نیز جریانات انحرافی که داعیه امام زمان را دارند به دنبال منحرف کردن افکار عمومی هستند لذا اسناد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آنها وابسته به انگلیسی ها هستند. ماموریت این سه دسته این است که مانع از دوره هم جمع شدن شیعیان شوند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه این سه ائتلاف در یک مجموعه نقش آفرینی می نمایند، گفت: یک طراحی پشت سر این قضیه وجود دارد.

زارعی اظهار داشت: با استعفای حریری شاهد تشدید وضعیت در بیروت هستیم، گام دوم میشل عون است به طوری که می خواهند او را برکنار نمایند تا جمعیت شارژشده را به جان مقاومت بیاندازند لذا استعفای سعد حریری در چارچوب طراحی انجام شده است تا برای رسیدن به اهداف خودشان از آن استفاده نمایند.

اکبری کارشناس مسائل منطقه در ادامه برنامه با اشاره به اینکه انتخاب عادل المهدی در چارچوب دموکراسی بوده است گفت: مجلس با اکثریت آرا، ایشان را انتخاب کرد اما آمریکا به شدت مخالف وی بود و سعی می نماید دولت عراق را تحت فشار قرار دهد لذا در بحث تحریم علیه ایران، عادل المهدی باید با آمریکا همراهی می کرد اما وی مطابق خواسته آمریکا عمل نکرد، آمریکا خواستار محدود شدن حشدالشعبی بود و می گفت که باید این گروه حذف گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موضع شخصیت های سیاسی عراق پخته تر شده است، بعثی ها، بقایای داعش و جریان انحرافی در مسائل اخیر نقش اساسی ایفا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع شخصیت های سیاسی عراق پخته تر شده است، بعثی ها، بقایای داعش و جریان انحرافی در مسائل اخیر نقش اساسی ایفا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید