سویه اومیکرون کووید 19 در 15 استان آمریکا

به گزارش وبلاگ تبلت، خبرگزاری خبرنگاران- رییس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اعلام نمود شماری از شهروندان در 15 استان این کشور به سویه اومیکرون کووید 19 مبتلا شده اند.

سویه اومیکرون کووید 19 در 15 استان آمریکا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تبلت به نقل از خبرگزاری رویترز، بنابر اعلام رییس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، موارد ابتلا به سویه اومیکرون کووید 19 دستکم در 15 استان آمریکا از جمله واشنگتن و نیویورک مشاهده شده است.

دکتر راشل والنسکی (Rochelle Walensky)، در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: اطلاع یافته ایم که چند ده نفر در آمریکا به این سویه مبتلا شده اند. آن ها را از نزدیک زیر نظر داریم. هر روز موارد تازه احتمالی گزارش می گردد و آمار افزایشی است.

این مقام بهداشتی آمریکا با این حال یادآوری کرد سویه دلتا همچنان در آمریکا سویه غالب است. به گفته وی از 90.000 تا 100.000 مبتلای تازه روزانه 99.9 درصد به سویه دلتا مبتلا شده اند.

لازم به ذکر است آمریکایی ها از بیم شیوع ویروس اومیکرون، برای دریافت واکسن روی آورده و صف های طولانی را در مراکز بهداشت و درمانی ایجاد نموده اند.

بسیاری از مراکز درمانی و مقامات محلی نیز گفتند که شاهد صف های طولانی و بعلاوه تاخیر وقت های نوبت دهی، برای انجام واکسن کرونا را شاهد بوده. کارشناسان می گویند تمامی این ها ناشی از هراس افراد از شیوع سویه اومیکرون است.

در همین حال وال استریت ژورنال نیز در گزارشی گفت با توجه به انجام آزمایش از افراد، انتظار می رود به زودی شناسایی و ابتلا به ویروس اومیکرون در سایر استان های آمریکا نیز گزارش گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سویه اومیکرون کووید 19 در 15 استان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه اومیکرون کووید 19 در 15 استان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید