کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد

به گزارش وبلاگ تبلت، فلاح با اشاره به اینکه شهر های رقیب در جشنواره مرکز کتاب ایران طرح های شاخص و خوبی دارند گفت: سمنان حتی اگر سال جاری پیروز به کسب این عنوان نشود، کوشش ها برای سال آینده ادامه دارد.

کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد

به گزارش وبلاگ تبلت از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سمنان از بین 190 گزینه به عنوان یکی از پنج شهر برگزیده مرکزی کتاب کشور به مرحله نهایی راه یافت ابراز داشت: این شهر برای راه یافتن به مرحله نهایی انتخاب مرکز کتاب ایران، عنوان شهر خلاق کتاب را کسب کرد.

وی با بیان اینکه سمنان با کسب این عنوان می تواند وارد رقابت های جهانی طرح های کتاب و کتابخوانی گردد اضافه کرد: شهر سمنان طرح های خوبی در راستای تحقق مرکزی کتاب ارائه کرد با وجود اینکه 30 امتیاز مربوط به سابقه حضور در جشنواره مرکز کتاب ایران را در کارنامه نداشت، اما به مرحله نهایی راه یافت.

فلاح ابراز داشت: در ابتدای راه مرکز کتاب ایران، از 2 هزار و 500 نفر از مردم شهر سمنان نظرسنجی شد و بین مرکزی غذا، گردشگری و کتاب، بیش از 60 درصد مردم کتاب را انتخاب کردند و 90 درصد آنان معتقد بودند سمنان در این موضوع می تواند منتخب کشور باشد.

وی اضافه کرد: نتیجه پژوهش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مصرف کالا های فرهنگی استان های مختلف نیز نشان داد که استان سمنان در مصرف کالا های فرهنگی به ویژه کتاب، از سرآمد های کشور است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید