اعلام کشف قدیمی ترین شواهد وجود عسل در 3500 سال پیش

به گزارش وبلاگ تبلت، ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، کشف قدیمی ترین شواهد وجود عسل در 3500 سال پیش صورت گرفت.

اعلام کشف قدیمی ترین شواهد وجود عسل در 3500 سال پیش

قضیه چیست؟

این کشف موردی هیجان انگیز است، زیرا زنبورداری در جنوب صحرای آفریقا که از بین رفته را ثابت می نماید. خرده های سفال مربوط به فرهنگ نوک (NOK) است، تمدنی که در حدود 1500 سال قبل از میلاد ایجاد و حدود 1500 سال باقی ماند.

این فرهنگ با ساخت ماهرانه مجسمه های سفالی، از قدیمی ترین آثار هنری در آفریقا شناخته شد. این فرهنگ در مکانی رشد نموده است که در آن کشاورزان و علوفه داران با یکدیگر زندگی می کردند اما در خصوص نگهداری از حیوانات اهلی و شکار اطلاعاتی از این فرهنگ در دسترس نیست.

محققان در حال کار بر روی این سایت و کوشش برای مطالعه بیشتر در خصوص این فرهنگ با استفاده از آثار همراه با وعده های غذایی هستند. دانشمندان بطور معمول در خصوص محل اقامت و وعده های غذایی کاوش می نمایند تا به مطالعه در خصوص علوفه و روش های کشاورزی در یک منطقه بپردازند. آنان معمولا استخوان های حیوانات را در داخل خاک جستجو می نمایند اما در سایت های مستقر در مرکز نیجریه خاک اسیدی از حیوانات محافظت نمی نماید.

به همین دلیل محققان خرده های سفال را که تا به امروز بیش از 450 مورد پیدا شده است را آنالیز می نمایند. چند سوم از ظروف سفالی کشف شده دارای چربی های پیچیده ای بودند که در موم وجود دارد. آنان فکر می نمایند، زمانیکه موم طی گرم شدن ذوب می گردد در منافذ ظرف محبوس شده یا با ذخیره سازی موم درون سفال جذب می گردد. محققان دریافته اند که این چربی های موم ممکن است صدها سال حفظ شوند.

منبع: همگردی

به "اعلام کشف قدیمی ترین شواهد وجود عسل در 3500 سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف قدیمی ترین شواهد وجود عسل در 3500 سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید