کتاب قصه های صوتی برای آینده مالی بچه ها

به گزارش وبلاگ تبلت، مجموعه 17 کتاب صوتی داستان های سواد اقتصادی با حضور جمعی از هنرمندان اهالی قلم رونمایی شد.

کتاب قصه های صوتی برای آینده مالی بچه ها

به گزارش وبلاگ تبلت به نقل از روابط عمومی آموزشگاه هوش اقتصادی، حامد زحمتکش کارگردان این مجموعه در آئین رونمایی این مجموعه، گفت: آموزشگاه هوش اقتصادی که به صورت تخصصی در حوزه تهیه منابع سواد اقتصادی فعالیت می نماید تا به امروز 44 کتاب داستان در حوزه سواد اقتصادی با همکاری انتشارات قدیانی منتشر نموده است.

وی اضافه کرد: آموزشگاه هوش اقتصادی تا به امروز یک مجموعه 17 جلدی برای بچه ها پیش دبستانی تا سوم دبستان و یک مجموعه 27 جلدی برای بچه ها دوره دوم دبستان منتشر نموده است که بعضی از این کتاب ها به چاپ هفتم رسیده است.

زحمتکش گفت: با توجه به استقبال اجرا شده از این کتاب ها آموزشگاه هوش اقتصادی تصمیم به انتشار نسخه صوتی، در قالب نمایش شنیداریِ مجموعه نخست این کتاب ها گرفت. بر این اساس از چهار ماه پیش، تنظیم و فراوری این کار شروع شد و به مناسبت شب یلدا، که در فرهنگ ما نماد قصه گویی است رونمایی شد. این کتاب های صوتی در فیدیبو در دسترس خانواده ها خواهد بود و همچنین کتاب ها به وسیله فروشگاههای الکترونیکی قابل تهیه است.

کارگردان این مجموعه، گفت: انگیزه اصلی برای کارگردانی این مجموعه، باور به ضرورت سواد اقتصادی در کشور است چراکه از نگاه من، همان طور که در گذشته نهضت سوادآموزی شکل گرفت تا تعداد زیادی از پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما تحصیل نمایند و مدارج علمی را طی نمایند و در جامعه نقش آفرینی نمایند، اکنون نیز هر چند کمی دیر اما ما به یک نهضت سواد اقتصادی احتیاج داریم. ضروری است تمامی افراد جامعه سواد اقتصادی را بیاموزند تا بتوانیم راه صحیح تدبیر امور اقتصادی را برای خود و فرزندانمان طی کنیم.

قصه ها به ارتقای سواد اقتصادی بچه ها یاری می نمایند

منصور ضابطیان، مجری و مستندساز، درباره مجموعه صوتی هوش اقتصادی گفت: این کار مجموعه ای از قصه ها را با موضوع سواد اقتصادی تبدیل به نمایش شنیداری برای بچه ها و نوجوان نموده است تا به صورت غیرمستقیم و جذاب، مهارت های متنوعی را در حوزه اقتصادی زندگی آموزش دهد و این گونه نسلی تربیت گردد که بهتر بداند چگونه خرج و پس انداز و سرمایه گذاری و کسب درآمد می نماید.

وی گفت: در دوره کودکی و نوجوانی ما، داشتن کتاب های داستان و قصه های صوتی بسیار لذتبخش بود.

او اظهار امیدواری کرد با مطالعه و شنیدن این کتاب ها، نسل آینده ما در حوزه های مختلف و به ویژه سواد اقتصادی، دانش و مهارت بیشتری داشته باشد و قصه ها می تواند در این کار به ما یاری بزرگی کند.

احترام برومند مجری و بازیگر نیز در این مراسم تاکید نمود: کتاب های صوتی منتشرشده آموزشگاه هوش اقتصادی در حوزه سواد اقتصادی به گونه ای ساخته شده که نه تنها بچه ها را خسته نمی نماید که مطالب آموزنده بسیاری را در قالب داستان به آن ها می آموزد. هنگام مواجهه با این مجموعه این سؤال را داشتم که آیا طرح این مباحث برای بچه ها ضروری است؟ اما وقتی کتاب ها را خواندم و شنیدم، دیدم کتاب ها بسیار خوب نوشته، ترجمه و اجرا شده است. خواندن و شنیدن این کتاب ها باعث می گردد بچه ها قدر داشته های خود را بدانند، با جوهره و ارزش کار آشنا شوند.

بهرام سروری نژاد بازیگر و کارگردان نیز در این مراسم گفت: کتاب های این آموزشگاه در حوزه هوش اقتصادی بسیار جذاب است چراکه به موضوع جدیدی برای بچه ها پرداخته است. آشنا کردن بچه ها از این سن با موضع بسیار مهمی مثل سواد اقتصادی، کاری بسیار ارزشمند است. اینکه بتوانند پول خود را مدیریت نمایند، پس انداز داشته باشند، درست خرید نمایند و ... موضوعات بسیار مهمی است که در اینجا به صورت غیرمستقیم و جذاب به بچه ها آموزش داده می گردد.

وی اضافه کرد: فراوری این کتاب های صوتی صرفاً خوانش آن ها نبوده است. بلکه متن داستان ها تبدیل به نمایش شنیداری شده تا بچه ها بتوانند به خوبی آن را در ذهن شان تصویرسازی و درک نمایند.

نازنین مهیمنی گوینده و بازیگر نیز در این مراسم اضافه کرد: من هم در مواجهه اولیه با مجموعه سواد اقتصادی برای بچه ها این سوال را داشتم که این دو چه ارتباطی با هم دارند. اما وقتی کتاب ها را خواندم دیدم چه زاویه ورودهای مناسبی انتخاب شده که از زمانی که بچه ها امکان تصمیم گیری و تفکر را پیدا می نمایند، این مطالب را یاد می گیرند و از ابتدای زندگی آن را به کار می گیرند.

قصه مهم ترین نرم افزار یادگیری زندگی است

مدیر آموزشگاه هوش اقتصادی، با بیان این که قصه مهم ترین نرم افزار یادگیری زندگی است، گفت: سواد اقتصادی یکی از مهارت های مهم زندگی است و مهم ترین راه چاره آموزش این مهارت قصه است. داستان های سواد اقتصادی در حقیقت واقعیت هایی برای زندگی بهتر فرزندان این سرزمین هستند. داستان ها زندگی و آینده بچه ها را می سازند. بچه ها با تک تک قهرمان های داستان ها هم ذات پنداری می نمایند و خودشان را جای آن ها قرار می دهند و واکنش نشان می دهند و همین امر باعث می گردد تجربیات گسترده ای به دست بیاورند.

کمیل رودی گفت: اضافه کرد:این مجموعه کتاب های صوتی، برای بچه ها پیش دبستانی تا سوم دبستان است و آن ها را با مفهوم احتیاج و خواسته آشنا می نماید. به آن ها می گوید برای کارآفرینی و فروش باید به چه نکاتی دقت نمایند. کار و همکاری چه ضروتی دارد. یک کالا چطور فراوری می گردد؟ چطور می گردد یک زندگی ساده اما خوب را تجربه کرد. پول توجیبی چیست و چرا و چطور باید پس انداز کرد و مفاهیم متنوع دیگری که در قالب داستان های جذاب بیان شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کتاب قصه های صوتی برای آینده مالی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب قصه های صوتی برای آینده مالی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید