نیکخواه بهرامی: کامرانی یک رهبر واقعی بود، تنها فادی الخطیب را مقابل خودم می دیدم

به گزارش وبلاگ تبلت، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران از مهدی کامرانی گارد رأس پیشین این تیم به عنوان یک رهبر واقعی یاد کرد.

نیکخواه بهرامی: کامرانی یک رهبر واقعی بود، تنها فادی الخطیب را مقابل خودم می دیدم

به گزارش وبلاگ تبلت و به نقل از سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در خصوص گذشته بسکتبال ایران گفت: زمانی را به خاطر می آورم که بسکتبال در ایران، حرفه ای نبود، بازیکنان درآمد زیادی نداشتند و بیشتر آنها در کنار بسکتبال، شغل دیگری داشتند. من حدوداً 16 ساله بودم و آن موقع بسکتبال ایران جایی در آسیا و حتی غرب آسیا نداشت.

نیکخواه بهرامی ادامه داد: من از اینکه در تلویزیون از همه ورزش ها جز بسکتبال صحبت می شد، عذاب می کشیدم، ولی به خودمان ایمان داشتم. من فکر می کردم که بسکتبال ایران، توانایی انجام یک کار ویژه را در صورتی که به آن توجه گردد، دارد.

وی ادامه داد: من 17، 18 ساله بودم که به تیم ملی راه پیدا کردم. من هرگز نمی خواستم که یک بازیکن جوان در تیم ملی باشم، بلکه هدفم تبدیل شدن به یک بازیکن کلیدی بود. من همواره و نه برای مدتی کوتاه، دو برابر بازیکنان دیگر در روز تمرین می کردم. من می خواستم همه به خاطر کیفیت بازیم به من احترام بگذارند نه به خاطر سن و سال و قد و قدرتم. من می خواستم هر بار که به بازی می آیم، تغییری به وجود بیاورم. قسمت سخت کار این بود که باید برای خودم شخصیتی می خواستم که همه روی من حساب نمایند و خود را به سایر بازیکنان ثابت می کردم. من باید ثابت می کردم که وقتی درون زمین نیستم، تفاوت زیادی وجود دارد.

نیکخواه بهرامی در خصوص المپیک گفت: من هیچ دیدی از المپیک نداشتم، ولی رئیس فدراسیون به ما می گفت اگر به المپیک بروید، همه چیز در زندگی شما تغییر خواهد نمود. ما به المپیک صعود کردیم و در مراسم افتتاحیه رژه رفتیم. قهرمانی در آسیا و رسیدن به المپیک، نقطه عطف بسکتبال ایران بود. بعد از آن همه تیم های آسیایی به ما احترام گذاشتند، ما به خودباوری رسیدیم و در ورزش ایران مورد قبول همگان واقع شدیم. رئیس فدراسیون درست می گفت. بعد از المپیک همه چیز عوض شد.

قهرمانی آسیا کاپ 2007 جای ویژه ای در قلب من دارد.، وی با بیان این جمله در خصوص فادی الخطیب ستاره پیشین تیم ملی بسکتبال لبنان گفت: او قبل از اینکه من بازیکن مشهوری شوم برای خود نام و اعتباری داشت و بهترین بازیکن قاره آسیا محسوب می شد. من می دانستم که اگر بخواهم برای خودم کسی شوم باید در حد فادی و حتی بهتر بازی کنم. ما سال ها، همدیگر را در بسکتبال تعقیب می کردیم. من برای او احترام زیادی قائلم و او هم به من احترام می گذارد. من وقتی به تیم ملی دعوت می شدم با هیچ کس رقابت نمی کردم و تنها فادی را مقابل خودم می دیدم.

نیکخواه در خصوص مهدی کامرانی گارد رأس پیشین تیم ملی ایران گفت: باید از مهدی زیاد یاد کنم، چون تیم ملی ایران با وجود او به اندازه فعلی خود رسیده است. بازی با وجود او برای من خیلی آسان بود. خیلی از افتخاراتی که ما در تیم ملی کسب کردیم به خاطر مهدی کامرانی بود. من هیچ وقت یاد ندارم که مربی در زمان حمله به مهدی بگویم که باید چه کاری انجام دهد. تیم در اختیار مهدی بود و او می دانست که باید چه کند. او یک رهبر واقعی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نیکخواه بهرامی: کامرانی یک رهبر واقعی بود، تنها فادی الخطیب را مقابل خودم می دیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکخواه بهرامی: کامرانی یک رهبر واقعی بود، تنها فادی الخطیب را مقابل خودم می دیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید