صعود تیم ملی شطرنج ایران به رده چهارم المپیاد جهانی

به گزارش وبلاگ تبلت، مسابقات شطرنج المپیاد جهانی که از روز گذشته با حضور 40 کشور و به صورت آنلاین شروع شد امروز شنبه با برگزاری دیدارهای دور چهارم، پنجم و ششم پیگیری شد.

صعود تیم ملی شطرنج ایران به رده چهارم المپیاد جهانی

در دور چهارم این رقابت ها تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، آرین غلامی، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی مقابل زیمباوه به رجحان 5.5 به 0.5 دست یافت.

تیم کشورمان در دور پنجم با ترکیب پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، آرین غلامی، سارا خادم الشریعه، آنوشا مهدیان و آناهیتا زاهدی فر به مصاف هند رفت و با نتیجه 2 به 4 این ملاقات را واگذار کرد. در این دور مقصودلو برابر ویشی آناند قهرمان سابق دنیا پیروز شد.

در دور ششم المپیاد دنیای هم تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، محمد امین طباطبایی، سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و آناهیتا زاهدی فر به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه 5 بر یک به رجحان دست یافت.

این دو برد ویک باخت در حالی در روز دوم المپیاد دنیای در کارنامه تیم ملی شطرنج ایران ثبت شد که ملی پوشان کشورمان در روز نخست مقابل چین و آلمان به ترتیب با نتایج 2 به 4 و 2.5 به 3.5 شکست خوردند اما مقابل گرجستان به رجحان 3.5 به 2.5 دست یافتند.

در انتها ملاقاتهای روز دوم المپیاد دنیای شطرنج تیم ملی ایران از رده ششم که در انتها روز نخست به دست آورده بود به رده چهارم گروه A صعود کرد. ملی پوشان ایران فردا و در روز انتهای به مصاف اندونزی، ویتنام و مغولستان می فرایند.

در انتها ملاقاتهای دور هفتم تا نهم که فردا برگزار می گردد، سه تیم برتر سهمیه حضور در فینال را به دست می آورند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صعود تیم ملی شطرنج ایران به رده چهارم المپیاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود تیم ملی شطرنج ایران به رده چهارم المپیاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید