خبرنگاران کرملین: پیمان آسمان های باز با خروج آمریکا قابلیتی ندارد

به گزارش وبلاگ تبلت، مسکو - خبرنگاران - دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود که با خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز، این پیمان قابلیت اجرایی خود را از دست می دهد.

خبرنگاران کرملین: پیمان آسمان های باز با خروج آمریکا قابلیتی ندارد

به گزارش وبلاگ تبلت، پسکوف امروز (یکشنبه) در پاسخ به این سوال وبلاگ تبلت که آیا اهمیت پیمان آسمان های باز برای روسیه، پس از خروج آمریکا از این پیمان، از دست می رود، گفت: این سند قابلیت اجرا شدن را از دست می دهد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور روز یکشنبه بطور رسمی بیان کردند که آمریکا دیگر عضو پیمان آسمان های باز نیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز گفت که آمریکا با خروج از پیمان آسمان های باز، امنیت بیشتری خواهد داشت.

آمریکا از امروز رسما از پیمان آسمان های باز (OST) خارج می گردد، معاهده آسمان های باز توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می یابد. این پیمان، یکی از عظیم ترین کوشش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است

وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای بیان کرد: ما به دنبال تضمین های محکم خواهیم بود که کشورهای به جامانده در پیمان آسمان های باز به تعهدات خود عمل نمایند، اولاً برای اطمینان از امکان مشاهده کل قلمروشان و دوم اینکه به دنبال انتقال موارد مشاهده شده در پروازها به کشورهای غیرعضو نیستند.

لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه در توییتی اعلام کرد: خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز، در واقع بازی حساب شده است.

وی اضافه کرد: روسیه در این شرایط باتوجه به منافع ملی خود اقدام می نماید. متحدان آمریکا در ناتو باید تضمین های محکم به مسکو بدهند که اطلاعاتی را که در پروازهای بر فراز روسیه در چارچوب پیمان آسمان های باز بدست می آورند به واشنگتن تحویل ندهند. فقط بر این اساس، گام های بعدی ما برداشته خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرملین: پیمان آسمان های باز با خروج آمریکا قابلیتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرملین: پیمان آسمان های باز با خروج آمریکا قابلیتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید