حشره ای که هر 17سال یک بار از زیر زمین بیرون می آید

به گزارش وبلاگ تبلت، تهران (پانا) - اوائل ماه مه سال جاری (2021)، میلیاردها زنجره که از سال 2004 زیر زمین بودند سر از خاک بیرون آورده و بخش های بزرگی از شرق ایالات متحده را پوشانده و با صدای بلند آواز سر دادند؛ طوری که اگر شما هم در یکی از مناطقی به سر می بردید که سر و کله این حشرات پیدا می شد، نادیده دریافت آنها برایتان غیرممکن بود.

حشره ای که هر 17سال یک بار از زیر زمین بیرون می آید

به گزارش ایسنا؛ آمارگیری واقعی از جمعیت زنجره ها ممکن نیست اما دانشمندان برآورد می نمایند که در بعضی مناطق تا بیش از یک میلیون زنجره در هر چهار هزار متر مربع وجود داشته باشند.

اما این حشرات چه زمانی از زیر زمین بیرون می آیند؟

پاسخ این است که بستگی به شرایط آب و هوا دارد. آنها حدود 17 سال زیر زمین زندگی می نمایند و بعد تا وقتی که دمای 30 سانتیمتر بالایی خاک به نزدیک 18 درجه سانتیگراد نرسد، سر از خاک بیرون نخواهند آورد. اغلب آنها منتظر یک غروب شرجی اما نه بارانی، می شوند که به وسیله تونل هایی که هفته ها صرف حفر آنها نموده اند به دنیای روی زمین وارد شوند.

سال جاری، کسانی در ایالات متحده شاهد این حشرات خواهند بود که در مناطق سکونت آنها، دوره 17 ساله زنجره ها به سرانجام رسیده باشد. مثلا افرادی در شهر واشنگتن و اطراف آن زندگی می نمایند، این حشرات را خواهند دید. ساکنان سینسیناتی و فیلادلفیا هم همینطور، اما نیویورکی ها سال جاری اقبال ملاقات با این حشرات عظیم را نخواهند داشت.

کارشناسان محیط زیست در دانشگاه سنت جوزف در اوهایو امیدوارند بتوانند سال جاری نقشه حضور زنجره ها را در سراسر ایالات متحده درست نمایند و برای این منظور یک اپلیکیشن موبایل هم طراحی نموده اند تا مردم بتوانند تصاویری از حضور این حشرات را در مناطق سکونتشان ثبت نمایند.

یک گونه ای از زنجره ها وجود دارد به نام Brood X که برود 10 خوانده می گردد و شباهت چندانی به گونه معمول سبزرنگ آنها ندارد. گونه های مختلف زنجره ها با استفاده از اعداد رومی طبقه بندی شده اند و در مجموع 15 طبقه از گونه های مختلف آنها در ایالات متحده مشخص شده است. سه گونه از زنجره ها هر 13 سال یک بار از زیر زمین می آیند و 12 گونه هر 17 سال یک بار. سه گونه از آنها هستند که برود 10 را تشکیل می دهند و با چشمان سرخ آتشین و صدای کرنماینده در هر 17 سال یک بار شناخته می شوند.

زنجره ها در کل، پس از آن که به سطح زمین می آیند، به روی شاخه های درختان می فرایند و ظاهر و رنگی نیمه شفاف دارند و طولشان از دو و نیم سانتیمتر تجاوز نمی نماید. ظرف چند ساعت رنگشان کامل تغییر می نماید و در عرض چند روز می توانند پرواز نمایند. زنجره های بالغ، می توانند بین دو تا چهار هفته روی زمین زندگی نمایند و تمام طول عمرشان روی زمین را صرف خوردن و کوشش برای تولیدمثل می نمایند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بعد از جفت گیری، زنجره های ماده روی شاخه های درختان تخم ریزی می نمایند و بعد حشرات نوزاد که از لاور خود بیرون می آیند، به سرعت به پایین و زیر زمین رفته تا از خاک تغذیه و آب مورد نیازشان را هم از ریشه درختان تامین نمایند و یک دوره 13 یا 17 ساله را همانجا سپری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "حشره ای که هر 17سال یک بار از زیر زمین بیرون می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حشره ای که هر 17سال یک بار از زیر زمین بیرون می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید