استفاده از تکنولوژی یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال قطعی شد

به گزارش وبلاگ تبلت، فدراسیون جهانی فوتبال اظهار داشت استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی در فوتسال با عنوان حمایت ویدئویی (Video support) در جام جهانی فوتسال که چند ماه دیگر در کشور لیتوانی برگزار می گردد، قطعی شده است.

استفاده از تکنولوژی یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال قطعی شد

سایت فیفا در این ارتباط نوشت: در راستای هدف فیفا در استفاده از فناوری برای بهبود تجربه فوتبال، همانطور که در چشم انداز 2020-2023 آمده است شورای فیفا اخیراً استفاده از حمایت ویدئویی (VS) را در جام جهانی فوتسال لیتوانی تایید نموده است. این سیستم شامل یک اپراتور آنالیز و یک نمایشگر در کنار زمین است که داوران بر روی آن قادر به آنالیز موارد خاص هستند.

طبق اعلام فیفا، داوران و تیم ها در چهار حالت می توانند صحنه های مشکوک را بازبینی نمایند:

1- موقعیت گل / ‬بدون گل

2- پنالتی

3- کارت قرمز مستقیم

4- موارد بالقوه شناسایی اشتباه

پیرلوئیجی کولینا رئیس کمیته داوران فیفا با حمایت از استفاده از VS گفت: این یک مرحله مهم برای فوتسال است یعنی معرفی VS در بالاترین سطح رقابت های بین المللی. این یک سیستم نوآورانه برای فوتسال خواهد بود که امکان مرور سریع حوادث خاص در زمین را فراهم می نماید و در نهایت نتایج عادلانه تری را تضمین می نماید.

به نوشته سایت فیفا، این تکنولوژی در چندین مسابقه مورد آزمایش قرار گرفته و در لیتوانی، کشور میزبان جام جهانی فوتسال نیز در حال انجام است.

پروتکل سیستم VS در حال نهایی شدن است و نزدیکی به مسابقات منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از تکنولوژی یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تکنولوژی یاری داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید