احتمال زیر آب رفتن روستای چم شیر در استان ایلام

به گزارش وبلاگ تبلت، خبرنگاران/ایلام استاندار ایلام گفت: براساس ارزیابی های اجرا شده از مجموع هفت روستای دهستان عرب رودبار که در حوزه سد سیمره قرار می گیرند با کاهش تراز آب سد، تنها یک روستا پس از آبگیری سد باید جابه جا گردد.

احتمال زیر آب رفتن روستای چم شیر در استان ایلام

به گزارش وبلاگ تبلت، محمدرضا مروارید در مراسم جشن انقلاب روستای چم شیر شهرستان سیروان اظهار کرد: دهستان عرب رودبار ظرفیت های گردشگری، کشاورزی و باغبانی فراوانی دارد که باید آن را در راه توسعه منطقه به کار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان کوشش می نمایند از زیرآب رفتن اراضی کشاورزی دهستان عرب رودبار با توسعه دریاچه سد سیمره جلوگیری نمایند، توضیح داد: با هماهنگی مسئولان سد سیمره، تراز آب سد باید به گونه ای باشد که آسیبی به نیروگاه تامین برق این سد وارد نگردد و در کنار آن مردم منطقه نیز بتوانند به کشاورزی در زمین های خود ادامه دهند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تنها روستای چم شیر ممکن است در نتیجه آبگیری این سد به زیرآب رود، گفت: امیدواریم با عملیات و برنامه ریزی های لازم توسط مسئولان بتوانیم شرایط را برای ادامه زندگی مردم این منطقه به ویژه کشاورزی آنان فراهم کنیم. از هم اکنون برنامه ریزی برای خدمات رسانی به روستاهای منطقه عرب رودبار از جمله گازرسانی، آب رسانی و راه شروع شده و با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی 10 واحد پرورش ماهی در قفس در شهرستان بدره اضافه کرد: می توان این طرح ها را نیز در دریاچه سد سیمره محدوده شهرستان سیروان برای اشتغالزایی جوانان اجرایی کرد.

استاندار ایلام، دهه فجر را نماد همبستگی ملت ایران دانست و توضیح داد: رئیس جمهور جدید آمریکا نیز با وجود یاوه گویی های فراوان هیچ غلطی نمی نمایند و ایران اسلامی مقاوم و سرافراز به راه پر افتخار خود ادامه می دهند.

ملت ایران در 38 سال گذشته در مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی نموده و تهدید و تحریم نمی تواند مانع دستیابی این ملت به اهدافش گردد و جهت سربلندی را می پیماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتمال زیر آب رفتن روستای چم شیر در استان ایلام" امتیاز دهید

1 کاربر به "احتمال زیر آب رفتن روستای چم شیر در استان ایلام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال زیر آب رفتن روستای چم شیر در استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید